DJ Tiësto is nu Global Creative Director van Beau Joie champagne
- Geplaatst op
- Door Barbara
- Geplaatst in Champagnemerken, Merk champagne
Toast Spirits LLC, eigenaar van BEAU JOIE Champagne, heeft op 9 november 2018 de toetreding aangekondigd van de internationaal erkende DJ en Grammy winnende producer Tiësto als de Global Creative Director voor het snelgroeiende luxemerk.
Tiësto zal betrokken zijn bij alle creatieve ontwikkelingen van het merk, inclusief, maar niet beperkt tot, merkstrategie, campagnes voor sociale media en het genereren van content, marketingpartnerschappen en pakketideeën.
In zijn eerste dagen bij BEAU JOIE is hij al begonnen aan de toetreding van het merk tot de Aziatische markt met een focus op Hong Kong en China, twee belangrijke groeigebieden voor het merk.
Tiësto zal nauw samenwerken met het echtpaar dat het merk heeft gecreëerd, Jon Deitelbaum, President en CEO van Toast Spirits LLC en Brandis Deitelbaum, medeoprichter en Chief Marketing Officer, die de voortgang van het merk in de Verenigde Staten tot nu toe hebben gevolgd.
“Tiësto is a great addition to the Management Team for BEAU JOIE. He will provide valuable insight into our audience and his understanding of global hospitality, entertainment, and luxury culture will help guide the brand into 2019 as the champagne is now sold in 13 countries.”
-Jon Deitelbaum –
Naast zijn rol als Global Creative Director, heeft Tiësto een aandeleninvestering in het bedrijf gedaan. Zijn betrokkenheid komt op een moment dat BEAU JOIE enorm aan het groeien is, zowel in de VS als internationaal.
Drie prachtige Beau Joie champagnes
Geïnspireerd door het harnas dat de ridders droegen om het koninkrijk van Frankrijk en de koperen daken van Parijs te beschermen. De enige champagne waar ‘innovatie het functiedesign stimuleert’. Het handgemaakt koperen harnaspak verschilt per champagne. De brut, de rosé en de demi-sec hebben elk hun eigen uitrusting gekregen.
In de handen van de vierde generatie omvat het huis nu meer dan 54 hectare aan wijngaarden, voornamelijk in Valle de la Marne en Région de Sézanne, met jaarlijks slechts ongeveer 1.000.000 flessen met hun eigen stijlen, smaken en consistentie in kwaliteit.
Zero Dosage Brut
Een non-vintage champagne moet minimaal 15 maanden rijpen (1,5 jaar) op zijn gisten, maar de Beau Joie brut rijpt 4 jaar op zijn gisten en spendeert in totaal zo’n jaar of 6 in de koele donkere kelders. Assemblage: 60% Pinot Noir en 40% Chardonnay (geen Meunier). Dosage: Extra Brut (zero dosage) dus zonder toegevoegde suikers en heel zuiver.
Extra Brut Rosé
Deze rosé champagne heeft 3 jaar rijping ondergaan op de gisten en is afgeleid van een assemblage van 50% Pinot Noir en 50% Chardonnay. Beau Joie Rosé heeft een lichte, frisse smaak, fris en fruitig met de kleur van delicate rozenblaadjes, watermeloen, aarbei en citrustonen. De dosage is 3,8 gram per liter, dus het is een Extra Brut Rosé champagne. En die zie je niet vaak.
Sugar King
Een champagne met een zoetje die 4 jaar rijping heeft ondergaan op de gisten (meer dan wettelijk vereist voor een non-vintage champagne). Een roségoudkleurige champagne met een fruitige blend, uitgesproken elegantie en jeugdigheid. Assemblage: 50% Pinot Noir / 30% Chardonnay / 20% Meunier. Dosage: 33 gram per liter dus eerder een Sec champagne (aan de droge kant voor een demi-sec).
Uit Epernay; de onofficiële hoofdstad van Champagne
BEAU JOIE Champagne combineert de allerhoogste kwaliteit met een onberispelijk, hypermodern design, waarbij Pinot Noir en Chardonnay wordt gemengd, afkomstig van druiven uit Epernay, Frankrijk. Het unieke gepatenteerde flesontwerp heeft een koperen behuizing en een innovatief harnas dat de champagne langer kouder houdt en is gemaakt van koperschroot van de tweede generatie om onnodig afval te elimineren. De champagnes worden aangeboden in luxe locaties, hotels en de betere wijnspeciaalzaken over de hele wereld.