€0,000

Winkelwagen (0 items)

  • Uw winkelwagen is leeg

225+ Beoordelingen 9,3

 

Onderwerpen op deze pagina

Verzendkosten / bezorgkosten

Per afleveradres betaal je binnen Nederland € 6,95 als vaste bijdrage in de handling-, verpakking- en verzendkosten. Dat is dus ongeacht hoeveel flessen je bestelt. Alle bestellingen worden aangetekend en verzekerd verzonden.

Reguliere binnenlandse zendingen zijn gratis bij een orderbedrag boven de 100 euro. Dit geldt dus niet voor rembourszendingen en spoedorders. 

Uitzonderingen op het vaste verzendtarief zijn:

1) Verzending naar andere EU-landen. De toeslag is afhankelijk van het land. We doen dit alleen voor Nederlandse klanten en voor bedrijven in andere EU-landen (een geldig BTW nummer is vereist). Als je je gegevens en bestelling per e-mail doorgeeft ontvang je een prijsopgaaf. Voor België is de toeslag € 6,55.

2) Spoedorders worden tegen een toeslag de volgende werkdag voor een bepaald tijdstip afgeleverd (10 uur, 12 uur of 18 uur). DPD behandelt deze pakketjes dan met voorrang. Neem telefonisch contact op wanneer je een spoedorder wilt plaatsen. De extra toeslag vind je hier.

Levertijden

Je bestelling wordt dezelfde werkdag, mits op voorraad, verzendklaar gemaakt en voor DPD klaargezet. DPD haalt bij ons elke voormiddag de pakketjes op en levert de eerstvolgende werkdag. Mocht je meer hebben besteld dan wij op voorraad hebben dan duurt de levering iets langer. Zodra je van ons bericht ontvangt dat je bestelling is verzonden kun je die de eerstvolgende werkdag verwachten. DPD zal je hiervan ook op de hoogte houden.

De standaard afleverdagen zijn maandag t/m zaterdag voor particuliere adressen en maandag t/m vrijdag voor bedrijfsadressen.

Heb je het op een bepaald moment nodig dan mag je ons altijd bellen of mailen om een bezorgdag af te spreken. Dit komt bijvoorbeeld voor als het een cadeau is en je het op een bepaalde dag wilt laten afleveren. Noteer deze wens ook in het opmerkingenveld bij je bestelling.

Wij werken samen met de pakketdienst van Vinologix/DPD. Zij bezorgen op werkdagen én op zaterdag tussen 9 en 18 uur. Je ontvangt altijd een track&code voor www.dpd.nl zodat je de pakket kunt volgen. Bij leveringen op werkdagen (ma t/m vr) op privé-adressen stuurt DPD een geschat tijdvak van 60 minuten door waarbinnen de levering wordt gepland; de zgn. 'Predict' service. Dit tijdvak kun je ook via internet opvragen op de ochtend van bezorging via www.dpdpredict.nl.

Bij levering op privé-adressen krijg je van DPD per e-mail of SMS (vul daarom ook je 06-nummer in bij het bestellen) een indicatie van het tijdvak waarbinnen bezorgd zal worden. Dit is een schatting op grond van de route van die dag en het kan dus gebeuren dat ze wat eerder of later zijn. Op zaterdag wordt nog geen voorspelling gedaan.

Verzonden op: Bezorgd op:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag (prive-adressen)
Vrijdag Maandag (bedrijfsadressen)

 

In sommige gevallen staat bij het product een afwijkende levertijd vermeldt. In die gevallen geldt de genoemde levertijd. De bestelling wordt verzonden wanneer alle artikelen van je bestelling compleet zijn. We leveren dus alles zoveel mogelijk in één keer.

Als je hebt gekozen voor de betaalmethode 'overschrijving per bank' duurt het proces al snel 2-3 dagen langer! Heb je voor bankoverschrijving gekozen en wil je toch met iDeal betalen? Stuur ons dan een e-mail bericht met je verzoek en we sturen je een betaallink terug.


Mochten wij voorzien dat we de aangegeven levertijd niet redden dan nemen wij direct contact met je op om de mogelijkheden door te spreken. Dat kan zijn dat je wat langer wacht, dat wij je een vervangend product adviseren of dat je je betaling retour krijgt.

Pakketjes ontvangen

Verzend zoveel mogelijk naar adressen waar overdag iemand aanwezig is. 
Verzending naar antwoordnummers en postbusadressen is niet mogelijk.

Tot voor kort ondernam DPD drie afleverpogingen. Dat is veranderd met de komst van de Predict-service. De bezorger hoeft eigenlijk nooit meer voor een dichte deur te staan, want mocht je niet thuis zijn op het aangegeven tijdvak dan kun je dat tijdig laten weten. Je krijgt namelijk 2 berichtjes daarover waarop je kunt reageren met een nieuw voorstel.

Hoe het precies werkt:

DPD verzendt bij gebruik van Predict automatisch na ontvangst van het pakket op het depot een bericht naar het door jou opgegeven emailadres of mobiele telefoonnummer, dat het pakket de volgende werkdag zal worden afgeleverd. Vervolgens verzendt DPD automatisch een bericht met het aflevertijdvak (tijdvak van 60 minuten), nadat de chauffeur het pakket heeft gescand als ontvangen om af te leveren. Je kunt als geaddresseerde op beide berichten reageren tot zelfs een half uur voor het tijdvak, en dan een andere bezorgdatum opgeven, een ander afleveradres of aangeven dat het direct bij een DPD pakketshop mag worden bezorgd. Hierdoor zou een tevergeefse afleverpoging een uitzondering moeten zijn.

Indien er toch niemand aanwezig blijkt te zijn om het pakket in ontvangst te nemen en ook burenlevering niet mogelijk blijkt, zal de chauffeur voortaan bij levering op privé adressen van pakketten tot ruim 20 kg (*) het pakket afleveren bij de dichtstbijzijnde DPD pakketshop. Je krijgt dan een kaartje in de bus waarop dit staat aangegeven met vermelding van de gegevens van deze pakketshop en dat je bij het afhalen dit kaartje en een legitimatiebewijs dient mee te nemen. Bovendien stuurt DPD automatisch een email of SMS bericht, als Predict is gebruikt. De omleiding naar een pakketshop en de gegevens van deze pakketshop vind je ook terug in de track en trace informatie. 

Bij levering aan particulieren vindt dus geen tweede en derde afleverpoging meer plaats, wél bij levering aan bedrijven.

Deze nieuwe werkwijze is in sommige gevallen een voordeel, omdat het pakket zonder vertraging kan worden afgehaald en er niet behoeft te worden gewacht op een tweede bezorgpoging. Een nadeel is, dat het voor sommige klanten bezwaarlijk is om het pakket te moeten afhalen bij een DPD pakketshop. Het is daarom belangrijk om tijdig op de Predict berichten reageren, als je op de bezorgdatum of tijdens het opgegeven tijdvak niet op het afleveradres aanwezig bent en een pakket niet wensen af te halen bij een DPD pakketshop. 

De bezorger kan het pakket ook op een naastgelegen adres afleveren. Als je dat niet wilt, vermeldt dan "geen burenlevering" in het opmerkingenveld. Dit veld kom je tegen bij stap 4 van het check-out proces.

Expreszendingen worden niet bij buren afgeleverd. Daarvoor moet er dus altijd iemand aanwezig zijn op het adres zelf. Het gaat hierbij om de bestelling met een gegarandeerd aflevertijdstip (voor 10 uur, voor 12 uur of voor 18 uur op een bepaalde dag).

Bij ontvangst wordt een handtekening gevraagd via een handterminal. Deze digitale handtekening, of een geprinte kopie daarvan, geldt als bewijs van aflevering.


(*) Pakketten zwaarder dan 20 kilo gaan niet naar de DPD Parcelshop. Via de website www.nieuwelevering.nl kun je met de informatie die je in je brievenbus hebt ontvangen een nieuwe afleverafspraak maken of een alternatief adres doorgeven.

Flexibele levering en bezorgtijdvenster van 60 minuten

We houden je op de hoogte van de status van je bestelling. Voor detailinformatie kun je op de hiervoor genoemde websites van DPD (www.dpd.nl en www.dpdpredict.nl)terecht met je track & trace code, maar zij geven daarnaast ook een tijdvakopgaaf af via e-mail. Als je ook je 06-nummer invult krijg je deze melding ook op je mobiel.

Deze detailinformatie is beschikbaar op de ochtend van de eerst geplande bezorgdag. Wanneer je het bericht met het tijdvak ontvangt op je mobiel kun je op dat moment de bezorging tot 6 werkdagen uitstellen of een ander afleveradres kiezen.
  

Levering op een ander adres dan het factuuradres

Wanneer je het pakket op een ander adres laat bezorgen dan het factuuradres én de geadresseerde een andere naam heeft gaan wij er van uit dat het een cadeau betreft en laten de pakbon achterwege. De factuur wordt niet meegestuurd omdat je die automatisch per e-mail ontvangt na het plaatsen van je bestelling.

We voegen een leuk kaartje toe zodat de ontvanger weet van wie hij of zij het cadeau krijgt aangeboden (tenzij je expliciet aangeeft dat het een Valentijnscadeau is dat je anoniem wilt geven).

Je kunt ook zelf een persoonlijke boodschap aan toevoegen die wij op het kaartje noteren; dat is wel zo leuk! Deze persoonlijke boodschap laat je dan achter via het commentaarveld dat je tegenkomt bij het doorlopen van het bestelproces.

Ben je deze vergeten? Stuur hem dan zo snel mogelijk per e-mail naar ons toe onder vermelding van je ordernummer. We sturen je ook een herinnering hiervoor.

Je pakketje ophalen bij een DPD ParcelShop

Ophalen bij DPD ParcelShopJe kunt er ook voor kiezen om je pakketje rechtstreeks naar een DPD Parcelshop bij jou in de buurt te laten versturen. Wel zo handig als je overdag bijna nooit thuis bent en je buren misschien ook niet. Je krijgt van DPD (per e-mail of SMS) bericht wanneer het pakketje voor je klaar ligt en kunt het daar ophalen wanneer het je uitkomt.

Neem een geldig legitimatiebewijs mee als je je pakketje gaat ophalen. Ben je zelf niet in de gelegenheid dan kun je iemand anders machtigen om het namens jou op te halen.

Levertijden grote orders

Grote aantallen worden in overleg binnen een bepaalde periode of op een specifieke voorkeursdatum afgeleverd. De wijze van vervoer is afhankelijk van het volume waarbij we mogelijk van andere vervoersdiensten gebruik maken dan DPD/Vinologix. Je wordt daarover in kennis gesteld.

B2B leveringen naar België

In de webshop is het niet mogelijk een adres buiten Nederland te kiezen. Als Belgisch bedrijf met een valide BTW nummer kun je bij ons wel per e-mail champagne bestellen. Er geldt een toeslag op de verzendkosten.

Geef de bestelling per e-mail door samen met de bedrijfsgegevens (waaronder het BTW nummer), factuuradres en afleveradres. Een factuur wordt vervolgens per e-mail teruggestuurd.

Leveringen naar andere EU-landen

Bedrijven die hun relaties willen bedanken willen geregeld de champagne de grens over laten sturen. Dat is alleen mogelijk binnen de EU, maar daarvoor geldt een toeslag die per land kan verschillen. Neem hiervoor contact op.

Leveringen onder rembours

Bij verzending onder rembours een opslag van toepassing. Rembours is een relatief dure verzendmethode waarbij voor het gewicht als ook de waarde een toeslag in rekening wordt gebracht. Je betaalt het openstaande bedrag hierbij contant (pin is niet mogelijk) aan de pakketbezorger. De volgende postcodes zijn uitgesloten van pakketverzending onder rembours: 1156 (Marken), 1791-1797 (Texel), 8881-8885 (Terschelling), 8891-8897 (Terschelling), 88899 (Vlieland), 9161-9164 (Ameland), 9166 (Schiermonnikoog). Ook bestellingen met een orderwaarde boven de € 2500 kunnen niet via rembours worden verzonden. 

Retourneren

Wij willen natuurlijk dat je tevreden bent en streven daar ook naar via uitgebreide productinformatie op deze website. Consumenten krijgen van ons 14 kalenderdagen bedenktijd na ontvangst van de bestelling. Indien je toch niet tevreden bent met je bestelling kun je deze aan ons retourneren. Meld je retour eerst aan

Bij retournering van je volledige bestelling ontvang je het volledig betaalde bedrag retour op de rekening waarmee je hebt betaald, dus inclusief de verzendkosten. De kosten om je bestelling terug naar ons te sturen zijn wel voor eigen rekening. Om een product retour te sturen krijg je van ons een retourlabel met het speciale retouradres en jouw persoonlijke retournummer voorbedrukt. Neem hiervoor contact met ons op.

Uitgesloten van recht van retour zijn gepersonaliseerde producten die bijvoorbeeld gegraveerd of bedrukt zijn. Natuurlijk moeten de artikelen in onbeschadigde staat verkeren en ongeopend zijn. Omdat specifieke bewaarcondities nodig zijn om vintage champagnes in goede staat te houden kunnen deze dranken niet retour worden genomen.

Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen. Als je buiten de gestelde voorwaarden een artikel terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.  

Zie voor details over de retourprocedure onze Klantenservicepagina » 

Logistieke partners

Veilige bezorging met Vinologix

Wij werken samen met Vinologix en DPD voor de verzending van onze orders. Vinologix levert breukvrije dozen die speciaal zijn ontwikkeld voor de verzending van wijn en champagne. DPD vervoert en bezorgt de pakketten en doet dat als eerste pakketvervoerder zonder extra kosten op CO2-neutrale wijze door CO2 reductie en compensatiemaatregelen.

Wanneer wij onze pakketten met DPD meegeven worden ze in principe de volgende werkdag voor het eerst bij je aangeboden. Hier wordt geen 100% garantie voor gegeven, maar in meer dan 98% van de gevallen wordt dit wel gehaald. Mogelijke bezorgdagen zijn maandag t/m zaterdag tussen 9 en 17 uur.

Bij overdracht van het pakket moet een meerderjarig persoon aanwezig zijn daar voor ontvangst getekend moet worden.

DPD zorgt voor CO2 neutrale pakketbezorging en draagt zo bij aan een beter klimaat

Nadat het pakket is overgedragen aan onze bezorgpartner ontvang je hiervan bericht per e-mail. Je weet dan ongeveer wanneer je de pakketbezorger kunt verwachten. Wij monitoren ook zelf het verzendproces van alle pakketten.

Terug naar boven

Gids 'Stap-voor-stap champagne bestellen in onze webshop' »

Informatie over champagne kiezen »  

Beginnen met winkelen »