€0,000

Winkelwagen (0 items)

  • Uw winkelwagen is leeg

365+ Beoordelingen 9,8

Ons leveringsgebied is Nederland. Dat betekent dat we alleen champagne verzenden naar Nederlandse adressen en geen champagne exporteren. 

Op 1 juli 2021 is de nieuwe Alcoholwet ingegaan. Wat dit betekent voor het laten leveren van champagnes op particuliere adressen lees je in dit blogartikel.

DPD haalt dagelijks de pakketjes op en bezorgt deze in bijna 99% van de gevallen de eerstvolgende werkdag. Bij piekdrukte kan het wat langer duren dus bestel zoveel mogelijk ruim voor een belangrijke deadline. Na verzending ontvang je van DPD informatie over het bezorgschema. Typische piekperioden voor de bezorgdiensten zijn rondom de feestdagen en Black Friday en bij extreme weersomstandigheden.

Zoveel mogelijk gaat je bestelling nog dezelfde dag de deur uit. Dat lukt heel vaak, maar niet altijd, want we hebben geen vast tijdstip waarop de pakketjes worden opgehaald. Daarom ook houdt de levertijd bij het product al rekening met een beetje speling om niet "vandaag besteld, morgen in huis" te schrijven als we dat niet altijd kunnen waarmaken. Wanneer er staat "1-3 werkdagen", is het veel vaker 1 dan 3, maar dus niet gegarandeerd. Dit is gewoon het eerlijke verhaal, zoals we dat al jaren communiceren. :-) 

Onderwerpen op deze pagina

Verzendkosten / bezorgkosten

Per afleveradres betaal je binnen Nederland € 6,95 (of € 5,74 exclusief btw) voor de verpakking- en verzendkosten. De werkelijke kosten van het veilig verzenden van zware flessen zijn hoger. We rekenen met een vaste bijdrage per verzendadres in plaats van een opslag per fles. Voor waddeneilanden geldt een toeslag. 
  • De champagnes, koelers en/of glazen worden goed ingepakt en 'breukvrij' verzonden in speciaal hiervoor bestemde dozen.
  • Alle bestellingen worden verzekerd verzonden. Dat is normaal want het risico ligt bij de verzender. Mocht er sprake zijn van vermissing of breuk dan vragen je wel om je medewerking en dit direct te melden met foto's in geval van breuk. 
  • Help mislukte afleveringen te voorkomen: Op de ochtend van de afleverdag ontvang je, i.g.v. reguliere zendingen, een tijdvakopgaaf tot op 1 uur nauwkeurig waarbinnen je de bezorger kunt verwachten. Met dat 'Predict' bericht kun je zelf een andere afleverdag instellen mocht het tijdvak niet uitkomen. Op deze manier zouden mislukte afleveringen niet meer moeten voorkomen. 
  • Retourkosten bedragen € 7,50 excl btw en deze worden kostendekkend in rekening gebracht wanneer pakketjes buiten onze schuld en buiten de schuld van DPD retour komen na meerdere mislukte afleverpogingen of wanneer een pakketje wordt geweigerd aan de deur. De retourkosten staan los van nieuw te maken verzendkosten. Houd hiermee dus rekening wanneer je een cadeau laat versturen en help ons om het pakketje goed te laten bezorgen bij iemand die niet zelf heeft besteld.
  • We monitoren elke aflevering en nemen zonodig actie door contact op te nemen met DPD. We adviseren je om zelf ook de track & trace te monitoren via de code die je hiervoor ontvangt. DPD bezorgt in bijna 99% de eerstvolgende werkdag na verzending. Een enkele keer doen ze er dus wat langer over.
  • Je ontvangt een bericht met track & trace code wanneer we verzenden. DPD haalt dagelijks de pakketjes, tijdens reguliere werktijd, op maar het tijdstip waarop varieert.
  • Tegen bijbetaling is verzending als DPD Express Guarantee pakket mogelijk voor levering op bedrijfsadressen. Lees hiervoor eerst over de voorwaarden en beperkingen op deze pagina.

 

Uitzondering op het vaste verzendtarief

Spoedorders worden tegen een toeslag de volgende werkdag voor een bepaald tijdstip afgeleverd (12 uur of 18 uur). DPD behandelt deze pakketjes dan met voorrang. Neem telefonisch contact op wanneer je een spoedorder wilt plaatsen. De extra voorwaarden en kosten vind je hier. Heb je een deadline dan kun je deze mogelijkheid overwegen voor extra zekerheid. Hiervoor is het wel nodig dat je bestelling en betaling bij ons binnen zijn voordat de pakketjes worden opgehaald. En uiteraard moet het product wel op voorraad zijn dus neem daarom eventjes contact met ons op.

Levertijden

Je bestelling wordt meestal nog dezelfde dag verzendklaar gemaakt en voor DPD klaargezet. DPD haalt bij ons dagelijks, in de middag, de pakketjes op en levert in bijna 99% van de gevallen de eerstvolgende werkdag. Mits op voorraad, mag je je bestelling dus de volgende werkdag of de werkdag daarop verwachten. 
 
Mocht je meer hebben besteld dan op voorraad is dan duurt de levering iets langer. Zodra je van ons bericht ontvangt dat je bestelling is verzonden kun je die de eerstvolgende werkdag verwachten. DPD zal je hiervan ook op de hoogte houden.

De standaard afleverdagen zijn maandag t/m zaterdag voor particuliere adressen en maandag t/m vrijdag voor bedrijfsadressen.

Heb je het op een bepaald moment nodig dan mag je ons altijd bellen of mailen om een bezorgdag af te spreken. Dit komt bijvoorbeeld voor als het een cadeau is en je het op een bepaalde dag wilt laten afleveren. Noteer deze wens ook in het opmerkingenveld bij je bestelling.

Wij werken samen met de pakketdienst van Vinologix/DPD. Zij bezorgen op werkdagen (in principe tot 18:00 (dat kan incidenteel later worden i.g.v. een drukke route) én op zaterdag tussen 9 en 18 uur. Je ontvangt altijd een track&code voor www.dpd.nl zodat je de pakket kunt volgen. Bij leveringen op werkdagen (ma t/m vr) op privé-adressen stuurt DPD een geschat tijdvak van 60 minuten door waarbinnen de levering wordt gepland; de zgn. 'Predict' service. Dit tijdvak kun je ook via internet opvragen op de ochtend van bezorging via www.dpdpredict.nl.

Bij levering op privé-adressen krijg je van DPD per e-mail of SMS (op je 06-nummer) een indicatie van het tijdvak waarbinnen bezorgd zal worden. Dit is een schatting op grond van de route van die dag en het kan dus gebeuren dat ze wat eerder of later zijn. 

 

Verzonden op: Bezorgd op:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag (prive-adressen)
Vrijdag Maandag (bedrijfsadressen)

 

In sommige gevallen staat bij het product een afwijkende levertijd vermeldt. In die gevallen geldt de genoemde levertijd. De bestelling wordt verzonden wanneer alle artikelen van je bestelling compleet zijn. We leveren dus alles zoveel mogelijk in één keer.

Als je hebt gekozen voor de betaalmethode 'overschrijving per bank' kan het proces soms wat langer duren. Heb je voor bankoverschrijving gekozen en wil je toch met iDeal betalen? Stuur ons dan een e-mail bericht met je verzoek en we sturen je een betaallink terug.

Mochten wij voorzien dat we de aangegeven levertijd niet redden dan nemen wij direct contact met je op om de mogelijkheden door te spreken. Dat kan zijn dat je wat langer wacht, dat wij je een vervangend product adviseren of dat je je betaling retour krijgt.

Pakketjes ontvangen

Verzend zoveel mogelijk naar je eigen adres dan wel bedrijfsadres.
Verzend zoveel mogelijk naar adressen waar overdag iemand aanwezig is. 
Verzending naar antwoordnummers en postbusadressen is niet mogelijk.

De bezorger hoeft eigenlijk nooit meer voor een dichte deur te staan, want mocht je niet thuis zijn op het aangegeven tijdvak dan kun je dat tijdig aan DPD laten weten. Je krijgt namelijk 2 berichtjes daarover waarop je kunt reageren en een keuze kunt doorgeven.

Hoe het precies werkt:

DPD verzendt bij gebruik van Predict automatisch na ontvangst van het pakket op het depot een bericht naar het door jou opgegeven emailadres en/of mobiele telefoonnummer, dat het pakket naar verwachting de volgende werkdag zal worden afgeleverd. Vervolgens verzendt DPD automatisch een bericht met het aflevertijdvak (tijdvak van 60 minuten), nadat de chauffeur het pakket heeft gescand als ontvangen om af te leveren. Je kunt als geaddresseerde op beide berichten reageren tot zelfs een half uur voor het tijdvak, en dan bijvoorbeeld een andere bezorgdatum opgeven. Hierdoor zou een mislukte afleverpoging een uitzondering moeten zijn.

Bij ontvangst wordt een handtekening gevraagd via een handterminal. Deze digitale handtekening, of een geprinte kopie daarvan, geldt als bewijs van aflevering. Ook moet de ontvanger op een particulier adres aantonen meerderjarig te zijn via het tonen van een identificatiebewijs aan de bezorger. Dit is op voorschrift van de Alcoholwet (nieuw per 1 juli 2021) en geldt voor alle verkooppunten van drank. Voorkom dat de bezorger moet wachten door het identificatiebewijs bij de hand te hebben op de afleverdag.

Expreszendingen zijn alleen geschikt voor bedrijven waar de hele dag iemand aanwezig is. Het gaat hierbij om de bestelling met een gegarandeerd aflevertijdstip (voor 10 uur, voor 12 uur of voor 18 uur op een bepaalde dag). De kosten en overige voorwaarden voor het inzetten van deze aflevermethode vind je op de productpagina.

 

Flexibele levering en bezorgtijdvenster van 60 minuten

We houden je op de hoogte van de status van je bestelling. Voor detailinformatie kun je op de hiervoor genoemde websites van DPD (www.dpd.nl en www.dpdpredict.nl) terecht met je track & trace code, maar zij geven daarnaast ook een tijdvakopgaaf af via e-mail. Als je ook je 06-nummer invult krijg je deze melding ook op je mobiel.

Deze detailinformatie is beschikbaar op de ochtend van de eerst geplande bezorgdag. Wanneer je het bericht met het tijdvak ontvangt op je mobiel kun je op dat moment de bezorging tot 6 werkdagen uitstellen of een ander afleveradres kiezen.

Geen predictmail ontvangen?

Wanneer DPD onderhoud pleegt aan de Predict services kan het zijn dat voor een korte periode geen Predictberichten worden verstuurd. Vraag op de ochtend van de verwachte afleverdag op dpdpredict.nl met de track&trace code of er een bezorgtijdvak bekend is.
  

Levering op een ander adres dan het factuuradres

Tijdens het checkoutproces kun je in de laatste stap het mailadres van de ontvanger doorgeven én een persoonlijke boodschap noteren.

Via dit mailadres zal ontvanger een bericht ontvangen dat er een pakketje van ChampagneBabes naar hem/haar onderweg is en wanneer hij/zij dit kan verwachten. Ontvanger zal aan de bezorger moeten aantonen meerderjarig te zijn. Wordt het pakket geweigerd en komt het retour dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Laat het daarom de ontvanger weten dat er een cadeau onderweg is; dat is al verrassing genoeg.

Wanneer je het pakket op een ander adres laat bezorgen dan het factuuradres én de geadresseerde een andere naam heeft gaan wij er van uit dat het een cadeau betreft en laten de pakbon achterwege. De factuur wordt niet meegestuurd omdat je die automatisch per e-mail ontvangt na het plaatsen van je bestelling.

We voegen een leuk kaartje toe zodat de ontvanger weet van wie hij of zij het cadeau krijgt aangeboden (tenzij je expliciet aangeeft dat het een Valentijnscadeau is dat je anoniem wilt geven).

Je kunt ook zelf een persoonlijke boodschap aan toevoegen die wij op het kaartje noteren; dat is wel zo leuk! Deze persoonlijke boodschap laat je dan achter via het commentaarveld dat je tegenkomt bij het doorlopen van het bestelproces.

Ben je deze vergeten? Stuur hem dan zo snel mogelijk per e-mail naar ons toe onder vermelding van je ordernummer. We sturen je ook een herinnering hiervoor.

Gewijzigd: Je pakketje ophalen bij een DPD ParcelShop

Ophalen bij DPD ParcelShopLET OP: Met ingang van 1 juli 2021 is het tijdelijk niet mogelijk om een pakketje rechtstreeks naar een DPD Parcelshop bij jou in de buurt te laten versturen. Dit heeft te maken met aanpassing van procedures bij DPD.

Voor die tijd en zodra het weer kan werkt het zo (we laten dit nog even staan, omdat we ervanuit gaan dat het een tijdelijke werkwijze is van DPD):

Je krijgt van DPD (per e-mail of SMS) bericht wanneer het pakketje voor je klaar ligt en kunt het daar ophalen wanneer het je uitkomt.

Neem een geldig legitimatiebewijs mee als je je pakketje gaat ophalen. Ben je zelf niet in de gelegenheid dan kun je iemand anders machtigen om het namens jou op te halen.

Zorg dat je het pakketje binnen 5 werkdagen hebt afgehaald. Wanneer het langer dan 7 dagen op locatie ligt zal het retour worden gestuurd naar ons, waarbij de kosten voor jouw rekening zijn. Je ontvangt zowel van ons als van DPD bericht dat er een pakketje klaar ligt dus onverwachte retouren zouden niet moeten voorkomen.  

Bij niet thuis gaat het pakketje niet naar een DPD parcelshop, maar zal DPD in plaats daarvan een tweede bezorgpoging doen. Via het DPD-predictbericht (dat je in je mailbox ontvangt met DPD als afzender) kun je zelf een afleverdag kiezen tot 5 werkdagen in de toekomst c.q. 7 kalenderdagen als er een weekend tussen zit. Daarmee kun je mislukte afleverpogingen voorkomen. Bij de verzending zijn twee afleverpogingen inbegrepen. Daarna worden extra kosten doorberekend. Via het DPD-predictbericht zijn mislukte afleverpogingen te voorkomen, dus twee pogingen is op een uitzondering na echt voldoende.

Levertijden grote orders

Grote aantallen worden in overleg op een specifieke voorkeursdatum afgeleverd. Hierbij volgt geen track & trace of tijdvakopgaaf. Het is dus belangrijk dat er tijdens kantooruren iemand aanwezig is om de champagne in ontvangst te nemen. De wijze van vervoer is afhankelijk van het volume waarbij we mogelijk van andere vervoersdiensten gebruik maken dan DPD/Vinologix. Je wordt daarover in kennis gesteld.

Leveringen onder rembours

Bij verzending onder rembours is een opslag van toepassing. Rembours is een dure verzendmethode waarbij voor het gewicht als ook de waarde een toeslag in rekening wordt gebracht. Je betaalt het openstaande bedrag minus de vooruitbetaling hierbij contant (pin is niet mogelijk) aan de pakketbezorger. De volgende postcodes zijn uitgesloten van pakketverzending onder rembours: 1156 (Marken), 1791-1797 (Texel), 8881-8885 (Terschelling), 8891-8897 (Terschelling), 88899 (Vlieland), 9161-9164 (Ameland), 9166 (Schiermonnikoog). Ook bestellingen met een orderwaarde boven de € 500 kunnen niet via rembours worden verzonden. 

Retourneren (verzendkosten retour is voor eigen rekening)

Wij willen natuurlijk dat je tevreden bent en streven daar ook naar via uitgebreide productinformatie op deze website. Consumenten krijgen van ons 14 kalenderdagen bedenktijd na ontvangst van de bestelling. Indien je toch niet tevreden bent met je bestelling kun je deze aan ons retourneren. Meld je retour eerst aan

Bij retournering van je volledige bestelling ontvang je het volledig betaalde bedrag retour op de rekening waarmee je hebt betaald, dus inclusief de verzendkosten die je bij het bestellen hebt voldaan. De kosten om je bestelling terug naar ons te sturen zijn voor eigen rekening en risico. Om een product retour te sturen krijg je van ons een retourlabel met het speciale retouradres en jouw persoonlijke RMA retournummer voorbedrukt. Neem hiervoor contact met ons op. Wanneer je een zending niet ophaalt van een DPD parcelshop gaat deze na 5 dagen retour. De kosten hiervoor worden verrekend, zodat je alsnog de verzendkosten voor het retourneren draagt.

Uitgesloten van recht van retour zijn gepersonaliseerde producten die bijvoorbeeld gegraveerd of bedrukt zijn. Natuurlijk moeten de artikelen in onbeschadigde staat verkeren en ongeopend zijn. Omdat specifieke bewaarcondities nodig zijn om vintage champagnes in goede staat te houden kunnen deze dranken niet retour worden genomen.

Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen. Als je buiten de gestelde voorwaarden een artikel terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

Het risico van breuk, beschadiging en vermissing ligt bij de afzender. Bij retouren ligt dat risico bij cliënt. Het advies is dan ook om altijd aangetekend en verzekerd te verzenden en het track&trace bewijs te bewaren.

Retouren die ontstaan door fouten van de logistiek partner of Champagne Babes komen voor rekening van Champagne Babes. Met ingang van 2021 worden de door DPD in rekening gebrachte retourkosten die zijn veroorzaakt door een fout of nalatigheid van de cliënt doorberekend. 

Zie voor details over de retourprocedure onze Klantenservicepagina » 

Logistieke partners

Wij werken samen met Vinologix en DPD voor de verzending van pakketten. Gaat het om grotere volumes dan kunnen wij vrachtvervoer inzetten en nemen dan altijd eerst contact met je op omdat de logistiek dan iets anders werkt dan hieronder beschreven.

Vinologix levert breukvrije dozen die speciaal zijn ontwikkeld voor de verzending van wijn en champagne. DPD vervoert en bezorgt de pakketten en doet dat als eerste pakketvervoerder zonder extra kosten op CO2-neutrale wijze door CO2 reductie en compensatiemaatregelen.

Nadat het pakket is overgedragen aan onze bezorgpartner ontvang je hiervan bericht per e-mail. Je weet dan ongeveer wanneer je de pakketbezorger kunt verwachten. Wij monitoren ook zelf het verzendproces van alle pakketten.

Een aantal suggesties »  

Beginnen met winkelen »

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »